dimarts, 27 de juliol del 2010

World Youth Choir.

El passat divendres 23 de juliol, vaig assistir al tercer concert del Festival de Música d’Estiu de Joventuts Musicals de Ciutadella. Es tractava del World Youth Choir, Cor Juvenil Mundial de JJMM.

Aquest cor, creat el 1989, s’ha consolidat com una de les experiències musicals més notables i intercultural que ofereix als músics joves. Es tracta d’un cor format per aproximadament 100 cantants de cor de tot el món, entre 17 i 26 anys.

El concert estava dividit en dues parts, dirigides per directors diferents: Mr. Ragnar Rasmussen i Jordi Vila i Casañas. Moltes de les cançons de la primera part eren de compositors suecs. Me va agradar especialment Warning to de Rich(Advertència als rics) per la seva gran expressivitat. Alguns cantants van baixar de l’escenari i van sorprendre el públic amb la seva força interpretativa.

La segona part va començar amb un aire simpàtic en presentar-se els cantants vestits amb algun detall de la seva terra. El repertori va incloure cançons espanyoles de diferents llocs i autors. Sobretot em van agradar Les neus que es fonen inspirada en un poema d’Àngel Guimerà, composada per Enric Morera, l’autor de la coneguda sardana La Santa Espina. I també Campanes sobre el mar de Joan Maria Thomas, inspirada en els sons de les campanes de la Catedral de Palma de Mallorca.

El World Youth Choir preten transmetre un missatge de pau, tolerància i unitat entre els pobles mitjançant la música. I certament, ho aconsegueixen. Si a això hi afegim el marc natural de les Pedreres de S’Hostal, resultà ser un concert únic.

1 comentari:

  1. Hola Rosa,
    jo també hi era!!
    No ens vam veure!!
    El concert, a jo també em va encantar, va ser espectacular!!
    La cançó que més em va agradar va ser -com a tu- "Warning to de Rich" per la música i la posada en escena.
    Vaig pensar: són cantors o actors??
    I és que aquests al.lots saben fer de tot!!
    Deu ser fantàstic poder viure l'experiència de cantar a la WYC, tant a nivell personal com a nivell musical.

    ResponElimina